1. Aka, N. (2020a). “Incidental learning of a grammatical feature from reading by Japanese learners of English as a foreign language” System, 91, 1-14. [査読有].
2. Aka, N. (2020b). “Do different types of text affect learners’ reading comprehension?” SELT-Okinawa Review, 17, 49-78. [査読有].
3. Aka, N. (2019a). Reading performance of Japanese high school learners following a one-year extensive reading program. Reading in a Foreign Language, 31(1), 1-18. [査読有].
4. Aka, N. (2019b). “Response to the critiques of the Aka (2019) article, “Reading performance of Japanese high school learners following a one-year extensive reading program” Reading in a Foreign Language, 31(2), 296-301. [査読有].
5. Grumbine, R., Aka, N., Hirano, R. (2018). Providing meaningful interactions at KOSEN between Japanese and international students. SHS Web of Conferences 53, 1-9. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20185301003 [査読有].
6. 阿嘉奈月・焼山廣志(2016).「図書館を活用したアクティブ・ラーニング実践例—英語と文学のコラボレーションを通して—」日本高専学会誌 22(2), 25-30. [査読なし].
7. 阿嘉奈月(2015).「英語学習における意識調査と多読指導の可能性について」有明工業高等専門学校紀要 51, 11-17. [査読なし].
8. 阿嘉奈月(2014a).「中学生の英語学習における『つまずき』の要因分析」九州英語教育学会紀要 41, 113-120. [査読有].
9. 阿嘉奈月(2014b).「文法能力向上を企図した教科書本文暗記テストの効果」沖縄英語教育学会紀要 12, 71-87. [査読有].
【外部資金】
1. 多読のメカニズムについてー言語への“気づき”を高める指導方法の模索ー, 日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 基盤研究(C), 2021〜2023年度(3年間)
2. 多読のメカニズムについてー低次レベル処理能力の活性化に焦点を当ててー, 日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 若手研究, 2018〜2020年度(3年間)
3. 多読を通した“アクティブ・リーディング”が導く自律した英語学習者の養成, 日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 若手研究B, 2016〜2018年度(3年間)